Czy można być jednocześnie aktorem i reżyserem filmowym, komikiem, autorem tekstów, raperem i piosenkarzem? Wielu osobom wydaje się, że takie połączenie w dzisiejszych czasach byłoby zbyt obciążające i na dłuższą metę nie dałoby się tak żyć. Nic bardziej mylnego! Dla Donalda McKinley Glovera znanego szerszej publiczności jako Childish Gambino praca w kilku zawodach to sama przyjemność.
Kariera i pierwsze albumy Childish Gambino
Glover rozpoczął w 2006 roku karierę od prowadzenia kanału na platformie YouTube oraz pisania scenariuszy programów komediowych. W 2011 wpadł na pomysł wejścia na rynek muzyczny. We współpracy z wytwórnią Glassnote Records wydał swój pierwszy solowy album Camp. Następny w kolejności był Because the Internet. Pierwsze albumy Childish Gambino zawierały przewagę kawałków rapowych. W drugim albumie widać już przejście w muzykę elektroniczną. Z trzeciej płyty Childish Gambino wyraźnie wyłania się już koncepcja pogranicza soulu i funku. Przy porównaniu pierwszej i trzeciej płyty Childish Gambino można spostrzec ewolucję duchową artysty i zmieniające się gusta oraz być może chęć stworzenia czegoś w rodzaju własnej drogi muzycznej, którą prowadzi swych fanów.
Jaki marketing stosuje Childish Gambino?
Artysta, choć wydał dopiero trzy płyty, dba o oprawę medialną swych artystycznych kroków. Korzystając ze znajomości internetu i swoich wielu talentów zdobywa fanów w różnych aspektach swej działalności co przekłada się na stale wysoką ilość sprzedawanych płyt. Glover dba też o różnorodność nośników – swoje utwory udostępnia na serwisach streamingowych, ale też nagrywa na płyty CD oraz winyle.